Wednesday, April 25, 2012

nurul_hudaa :)





Open your eyes!!
For the sake’s of Allah.
The Almighty
Ya Rabbul i’zzah!
Enta A’dzhim!
Enta Kheir!

Izaiiyuku (apa khabar dlm bhasa arab ammi)???? J
And malam ni..bulan tak menyapa..
Bintang pun tak menjengah..
Allah Maha Hebat..
Segala sesuatu yang Dia takdirkan..
Pasti bersebab..dan pasti punya hikmah.
Cuma kita je yang tak tahu..

Memang aku suka termenung..
Mana taknya..
Macam-macam masalah Negara yang duk display dalam kepala aku..
Kadang-kadang rasa macam nak meletup je kepala(okey,ni hiperbola)
And harituu( 21/4/2012)
Satu hari yang amat-paling-sangat buat aku rasa macam kena tampar..
Macam kena sidekick kuat-kuat-kuat
Macam adik aku (nanun) tengah duk gigit-gigit aku punya telinga..
deep inside,it stills remains the truth::

Sehari suntuk aku di brain wash kan..
O Allah!!
Syukran a’laa kulli hal!
First..
#sebab bukak hati aku untuk join ISK tuh..
#sebab sedarkan balik aku yang terlena nih..
#sebab mudahkan perjalanan ::
kskbàutp tronoh
and
utp àkskb
#sebab kenalkan aku dengan kawan-kawan seusrah! (uhibbuki kamann jiddann!)
#sebab kenalkan aku dengan akak-akak bulatan gembira!(saranghaeyo!!)
#sebab bagi aku ruang dan masa untuk mendalami islam.
And..yang paling aku berterima kasih is::


#sebab Kau masih izinkan aku untuk merasai betapa nikmatnya hidup dalam islam dan betapa indahnya dakwah!! (amat-paling-sangat)

Untuk aku bersua dengan sultan mohamad al fateh,..tu mustahil..
untuk aku kenal peribadi ssalahuddin al ayyubi..itu mungkin..sebab aku boleh belajar dari sirah-sirah terdahulu..
dan untuk aku meneruskan ape yang sahabat terdahulu perjuangkan,itu PASTI!
Sebab apa??
#sebab AKU ISLAM jua!
#sebab AKU HAMBA ALLAH jua!
#sebab AKU UMMAT RASULULLAH jua!
#sebab aku juga adalah insan sepertinya..
Yang membezakan kami hanyalah iman dan taqwa..
Entah laa.sesekali aku terfikir..
Aku memang kejar dunia..
And adakah rasa wahann(cintakan dunia dan takut mati) tu dah ada kat dalam hati aku??
Aku sibuk study..
Aku sibuk dengan latihan koir..
Aku sibuk dengan aktiviti kelab
Aku sibuk dengan group assignment..
Aku sibuk-sibuk-sibuk dengan DUNIA!
Apa yang aku dah buat untuk akhirat aku?
Apa yang aku dah buat untuk islam??
Nanti kat akhirat aku nak jawab apa bila berdepan dengan Allah??!
Aku malu..
Sudikah Rasulullah syafaatkan aku andainya aku jatuh dari titian sirat??
Aku malu dengan baginda Rasulullah..
Layakkah aku untuk memandang wajah Rasulullah?
Apatah lagi untuk memandang wajah Allah?!!
Layakkah aku??
Sedangkan aku masih dengan laptop..
Yang aku mampu hanyalah menggerakkan jemari ni..
Untuk menebarkan kata-kata dakwah..
Mungkin TIADA yang sudi membaca apa yang aku tulis..
Aku sibuk bermadah sana-sini
Di facebook..
Di twitter..
Di blog aku ni sendiri..
Semata-mata untuk sampaikan dakwah..
Tapi..
Betul ke cara aku ni?
Atau aku sebenarnya mampu untuk pegi depan,ambik mikrofon,stand kat depan podium,and TALK!
Aku mampu??
Takk..aku tak mampu ><’’
Aku belum cukup kuat..
Aku belum cukup ilmu..
Aku sendiri teruk..boleh ke aku bawak orang laen dekat dengan islam??
Sedangkan aku masih sibuk dengan cinta insan..
Aku langsung tak kisah apa saudara-saudara aku kat luar sana rasa..
Jahatkan aku?
Kejamkan aku?!

Jap.jap.jap!

Budak kecikk!!ketuk kepala dengan senduk baru tahu!
Apa yang kau tak mampu buat??
Kenapa kau dah cakap yang kau tak mampu??
Padahal start pun belum!!!
Ilmu kau takkan pernah cukup laa budakk!
Ilmu ALLAH itu amatlah luas!
Hinggakan ilmu yang Allah kurniakan kat kita ni pun hanyalah setitis dari selautan!
Imagine how berapa lama kau nak tunggu semua ilmu tu kau nak cover..
Memang mustahil sayang,..
Biarlah ilmu kau yang sedikit tu kau manfaatkan sebaik-baiknya..
At least,kau try jugak kan untuk bangkitkan kembali islam..
Kenapa kau boleh cakap yang semua-semua-semua tulisan kau nih takde orang baca??
Kau yakin?
#walaupun the fact is MEMANG takde orang yang sudi baca.( >_< )
Takpelah..sekurangya kau cuba jugak untuk spread the truth right??
And and and..
Allah lihat pada USAHA..
Bukan HASIL J
So?jangan laa modest sangat..
Yakin dengan Allah!
Grab Him!
Lock Him!
Inshaallah enti boleh J !!

Yang penting is..
Kau berusaha dan istiqamah untuk bantu agama Allah..
“Jika Kamu Menolong Agama Allah,Nescaya Dia Akan Menolongmu Dan Meneguhkan Kedudukanmu” 47:7
::Wallahu’lam::


#dgn tibatiba tanpa angin tanpa ribut teringat usrah kat shams dulu..Allahuakbar!
Betapa jauhnya aku dengan masa yang telah berlalu L
Rinduamatpalingsangat.
...............................................................................................
 batch 2010 smka sheikh abdul malek <3 !






No comments:

Post a Comment