Friday, November 16, 2012

jawapan untuk sahabat.


WaalaikassalamJ

Haikal..maaf.mungkin aku buat kau lama menunggu.
Haikal..pernah tak kau dengar kisah nabi yusuf dan zulaikha?
Mesti pernah kan=) kisah seorang nabi yang sangat masyhur dalam al Quran. Kisah seorang nabi yang mana sanggup berkorban nyawa hingga dipenjara demi mempertahankan akidahnya. Dan jua kisah seorang nabi yang cintanya mengagungkan Allah, mlebihi segalanya.
And dengan cerita tu,aku rasa aku dah jawab semua soalan kauJ

Kau rewind balik kisah Zulaikha. Bagaimana tingginya cinta yusof terhadap zulaikha, hinggakan martabat agama dijulang tinggi.
Sebesar mana pun fitnah yang zulaikha tabur ke atas yusof, di 
akhirnya..tetap zulaikha yang bertakhta ampuh di hati yusof.

Tipulah kalau aku cakap aku takde feeling langsung kat mana mana lelaki. Tapi, setiap orang pastilah nak yang terbaik untuk hidup masing- masing. sama jugak macam aku.
Aku tidak akan menolak, andai dia adalah takdir aku. Pasti ada hikmah yang Allah sembunyikan.

Tapi, seandainya diberi pilihan..pasti aku inginkan seorang zauj yang mampu untuk mengimami solat aku..yang mampu mengalunkan aku ayat ayat Allah tika aku resah, yang membetulkan aku tika aku silap..dan pastinya, seorang abi yang mampu menjadi abi yang soleh buat tauladan permata aku nanti.

Aku juga tidak mampu untuk menjadi sempurna,.apatah lagi membimbing orang lain. Namun, aku yakin pada Allah.

Andai Dia berikan aku kain yang koyak, pasti turut Dia berikan aku jarum. Yang aku perlu cari hanyalah benang, dan sedikit usaha untuk menjahit nya kembaliJ.
Walau banyak kekurangan, andai dia yang Allah dah tetapkan untuk aku, pasti aku cuba melengkapi kekurangannya. Dan aku pasti, aku tidak akan menyesal.inshaAllah.

Allah tak membebani kita lebih dari yang kita mampu.
Aku rasa, aku dah pun menjawab soalan kau haikal.maafkan aku . mungkin aku silap. aku jawab setakat yang aku mampu cuma. the rest, let Allah do:)). . Maaf. Hampir 4 bulan mungkin aku membiarkan persoalan kau tanpa jawapan. Moga jawapan aku mampu menguraikan segala persoalan kau.

Surely, Allah ever watches you (annisa’: 1)
May Allah bless.

1 comment:

  1. jodoh itu bukannya menyempurnakan kita, manusia tetapi ia menyempurnakan life(kehidupan) kita...kita mungkin blh mengambil 1001 kisah percintaan pasangan bahagia namun sama sekali takkan sama dgn story line kita....so, doa lah selalu..lps solat, pintalah kpd Allah agar dikurniakan jodoh yg baik utk kita...klu bicara mengenai jodoh, takkan pernah hbs selagi mana kita belum jumpa sendiri dgn jodoh kita...kita mendambakan yg baik, so berusahala utk menjadi baik jgk...that is give and take!

    ReplyDelete