Sunday, December 23, 2012

untuk dia, hey.

assalamualaikum.

entry ini adalah payback ( klik sana ) untuk awak yang sanggup meredah hujan lebat daerah seberang takir mencari saya yang sesat sementara.
dan entry ini juga adalah khusus untuk awak yang bertungkus lumus(?) beratur demi mendapatkan nasi kukus dan cendol. ahah. terimalah :P


masa firstime jumpa, awak sombong dengan saya. tapi hati saya cakap awak malu.eh, atau saya yang malu haa? tapi saya paling ingat satu benda. masa tu nak keluar outing, saya slumber ayam itik pakai sandal adidas purple putih kecintaan, dan awak, berkasut tutup rapat.skema :P. awak cakap " eh awak,mane boleh pakai sandal, nanti pak guard tahan tak kasi kita kelua tau" pastu saya nganga. heh. dahla blok agak jauh time tu, and bilik pun boleh tahan tinggi.

and oleh kerana time tu kita ada kat blok awak,awak pun ajak saya pegi bilik awak, and saya pinjam kasut awak pegi outing time tu. awak ingat lagi? mesti awak lupa kan.tapi saya ingat lagi.

awak ingat lagi tak masa firstime kita berbeskal sama sama, dengan fatin, dengan najaa, dengan zati. awak ingat lagi tak awak asyik buat lawak, tapi saya segan nak gelak,sebab baru kenal. saya senyum je. pastu pastu awak ambik gamba syok sendiri. konon termenung. awak ingat lagi? hee. saya still ingat.

awak ingat lagi tak time makan kat cafe, awak takut tengok kepala ikan keli. and saya pulak selalu letak kepala ikan keli saja mengadap awak time makan. awak pun asyik suruh pusingkan kepala ikan tu. kalau tak, awak patahkan,awak buang. awak ingat lagi? 


wah. banyak memori kat matrik pahang tu walau sekejap je singgah. oh, awak. apa kata nanti kita reunion kat cafe matrik tu je nak? bawak anak and hasben sekali. kan kan? bijak nya idea. eh.

tadi jumpa awak, tengok awak dah makin tembam :P
tadi jumpa awak, eh eh, tiba tiba saya makin tinggi dari awak. unbelievable :P

awak payungkan saya meredah hujan tadi. and tiba tiba saya rasa sweet sangat kalau awak tiba tiba bertukar jadi imam muda asyraf. hee.

masuk bilik awak, tengok meja study awak, wahh.. memang terserlah fanatik biru kat situ. fail awak biru, pencil box biru, note kat wall pun biru. nasib baik takde bendera yang satu tu je. kalau tak memang saya hilang mood lah :P

awak kenalkan saya dengan aishah,.peramah orangnya. and rogayah,warga johor yang sangat lembut bahasa dia. sorang lagi kalau tak silap yunie eh awak? maaf. saya tak ingat ^^''

dah lama kita tak jumpa kan? entah bila pulak boleh jumpa. 

and the best things pada awak yang buat saya rasa bahagia, awak dah jadi muslimah yang Allah muliakan , amin.inshaAllah. 
kaki awak yang comel dah bertambah lagi comel di cover stokin hitam tulus cop mydin mall.kan?
and lengan awak yang indah dah makin indah dicover rapi si armguard yang sangat bertanggungjawab menjaga aurat.
tshirt awak dah makin labuh. awak, saya tak mimpi kan?
sukanya tengok awak tadi. bahagianya pandang awak tadi. tak puas pandang. bukan sebab awak cantik ye, jangan perasan :P


haa, lagi satu, tadi saya learn something dari awak. nak tahu apa?
that is, iman dan hidayah tu bukan milik manusia. entah, saya rasa awak berjaya mentarbiyyah hati saya hari ni. iman tu tak tetap. sentiasa turun naik.

ada masa iman naik, kita rasa kuat.
dan ada masa iman turun, kita rasa give up.
sebab tu lah kita perlukan teman yang terbaik untuk jadi 'alarm' tiap kali kita lupa. amacam? kamu dah ada ke teman dunia akhirat yang macam tu? 





2 comments:

  1. syera,,,trme ksih sgt2,,,hnye air mte yg mngalir saat mmbwe entry ko ney...syg hang....trme ksih cz msih ingt kngn kte...n aq xkn prnah lpe sal ksut yg ko pnjm 2...ia mmbwe srbu 1 mkne antre kte..:) trme ksih cz msih xjmu mnympan kngn...sal kte sume...wktu ko nk pndh...ase sdih sgt...ble jmpe smlm..epy sgt2...trme ksih cz sdi jmpe aq...sdi mkn ngn aq...sdi bork2 ngn aq...rndu nye....hnye Allah yg tw...:)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. kau haru la suzie.hii. aku malu jadinye :P. takpe, jauh di mata, dekat di fesbook :P hehe. dah. jawab exam meolek. bittaufiq wannajah! inshaAllah. till paradise, amin.

      Delete