Tuesday, October 14, 2014

kosong



in tough time, i care to write more than i choose to talk. i know it's no good for me to express everything here. And absolutely i know He would always listens to me. But, to think that i can only feel ease at time just by writing is just me. i can't help myself.

saja-saja aku mahu bercerita, sebab cuma di sini aku rasa aku punya ruang. 

hidup ini terlalu singkat untuk mencipta musuh.
hidup ini terlalu sekejap untuk merasa dilambun ombak jerih.

selagi punya kudrat, hiduplah atas nama Tuhan.

kecewa. Hari ini angin kecewa menjadi penglipur. Kecewa dengan diri aku yang tak tahu nak behave how to be a noble woman after all. 

Aku tak reti serius, serius lah aku tak reti serius. Payah , sebab aku akan serius bila dalam certain hal yang patut aku serius. Dan aku pun tak faham kenapa aku serius sangat dengan joke yang tak pasti,yang aku sendiri merasa bahangnya. 

dalam hidup, ada perkara yang di luar keterbatasan kita. Kudrat kita tak mampu menampung takdir Tuhan. Kadangkala, kita kena redha apa yang telah dititip Tuhan buat kita. Sebab tak selalunya epal yang segar rasanya manis, kadangkala masam itu lebih menjadi intinya. 

Akan ada waktu kita merasa lelah, lelah meniti usia remaja yang penuh ujian tanpa penghujung. berkali juga kita berlari mencari pangkal, tapi yang ada cuma sauh yang makin menjauh. Aku mahu ke teluk sana yang menjanjikan bahagia, namun ternyata kaki aku masih tidak berganjak dari pesisir sini, pesisir yang masih banyak hutang aku yang belum dilunaskan.

aku penat bermadah dusta , penat menipu padahal aku langsung tak tahu siapa aku apa yang aku mahu kenapa aku menulis. Aku rasa tulisan aku sangat tak memberi makanan kepada jiwa, tiada kasih sayang Tuhan aku tebarkan buat menjadi santapan, aku sibuk berceloteh kisah hidup aku saban hari. 

dan, meski dunia sudah tenat, aku masih lagi tidak tersedar.

tell the world,
a tale which is hurt you the most.

i wish to have your time,
or evenly your heart.

but i know which parties i am to be
and i am insisted.

how i wish times goes back.

and, if i was born early than 93', maybe i should never have to put up the white flag. 

Allah sedang menguji.
menguji kesabaran.
menguji cinta dan sayang.
menguji kesetiaan.
pada Dia yang aku pernah canangkan.

jangan down.


"feels like crying."

"let it be"

"doesn't it sounds weird for a sinner to crying over the same things he does?"

" i dont think i have to repeat myself about Allah's blessing to you ,right ? "

wallah,bismillahitawakkaltu 3lallah

No comments:

Post a Comment