Tuesday, February 24, 2015

goodbye, without leaving-

long ago, i have a lots of things to spill out here. in this silent page.
i badly want to write anything about how i feel- and what is the point from my day. I also demand to write about someone i'd adore long time ago. And so, i created this page as my contribution count for his kindness-

but each days, i found myself more irritated. 

i hardly thinking where is the best world to live with all my random thought- until i realize that all the mix feeling i have silently denying had turn into a troublesome jar and left a scar deep in my world. And sometime i deleted all my thought just because of i-am-someone-who-someone-else -knows. So i argue to myself to stop writing obsessively. And the fact that i cant write everything as i wish make me feel dumped.

people judge , and it is unfair enough to point out without asking-

aku tahu,mesti ramai yang cakap apa yang kita tulis menggambarkan diri kita. Dan bagi aku semua tu tak boleh pakai bila kau tulis kau selalu solat tahajud padahal subuh kau pun selalu gajah. Itu tak adil. Itu menipu. 

tulisan itu sesuatu yang sangat mulia bila kau tahu di mana point engkau untuk meletak Tuhan dalam setiap bait kata. Jangan menilai tulisan hanya sebagai gabungan abjad yang menjadi bilah kata.

aku dengan tulisan adalah dua mahluk yang sangat berbeza. 

ruang sempit ini aku pilih sebagai ruang untuk aku menukil segala rasa yang tak terluah dengan kata-kata sebagai sesuatu untuk aku baca kembali. Aku menulis bukan untuk digelar penulis. Aku menulis juga bukan untuk menghilangkan sakit juga bukan mempamerkan riak, tapi aku menulis kerana sesuatu yang namanya hati- yang mahu sedikit ruang buat menghilangkan penat sementara di singgahan dunia. Tempat yang wujud hanya bila jemari mahu bersatu. Namun, tetap hakikatnya cuma satu; tiada tempat untuk aku luah melainkan Allah jua tempatnya. 

i'd mentioned before. And i won't mentioned it twice-

manusia itu terlahir dengan sifat yang penuh ketidaksempurnaan. I wish i could tell about everything ,but i can't. Why? because i am someone who someone else knows. and the boundary upset me sometimes.

I cant talk to people everything because totally i will mess up, i cant write in my diary because afraid of someone else read- and now, i even cant write in my silent page.

apa, kata-kata aku kasar sangat kah? atau watak yang aku bawa terlalu antagonis?

 jika ada silapnya, maaf hamba pohon. Tetaplah hamba ini hamba pada Yang Esa. Sedangkan sang ratu yang kerajaannya mengundang gentar di hati lawan jua menyingkap kainnya tika menjejak ke istana Sulaiman, apatah lagi hamba yang hidup berbekal iman yang tidak sekental mana-kebarangkalian ketidaksempurnaan hamba adalah 99.99%, kerana demi sesungguhnya hamba ini berunsur tanah yang tercipta Tuhan dengan bernamakan manusia-ertinya lupa.

for everyone who followed what i had post beforehand, thank you for spending your valuable time on this unworthy page. this is not a right place for any attorney to find a jobs. i'm sorry- and i don't think i will stay lepak kat url yang ini -



No comments:

Post a Comment