Tuesday, March 31, 2015

to-do-list- be the huffaz

i want to be the huffaz

i want to recite the quran by memorization

Allahuyusahhil.

aku dah lama teringin nak hafaz al Quran, since sekolah menengah. Tapi, dari dulu aku asyik duk hafal surah surah sama ja, lepastu ulang ulang surah sama. Takde motivasi. Lama sikit dah lupa :(

i feel bad to myself.

Allahuyusahhil.

aku nak cuba lagi sekali, subhanallah takut pun ada. Sebab Al-Quran tu teramatlah mulia, layak ke untuk dihadam oleh aku orang yang selalu buat dosa ?

Allahuyusahhil.

aku nak cuba, atleast- aku mampu tersenyum.

target aku 4 bulan, jadi aku mesti hafal 5 muka surat setiap hari- 4 bulan tolak cuti segala benda semua, inshaAllah aku boleh (':

sebab aku hendak kepada Dia, moga Dia mudahkan jalan cerita aku. Allah-

dan, sebab aku hendak kepada cahaya Al Quran buat peneman di alam kubur, maka moga Allah permudahkan.

untuk abah dan emak jua, hadiah buat kesayangan dunia akhirat aku ini.

langkah pertama:
bawak alQuran ke mana sahaja aku pergi dan guna masa kosong untuk reciting. Tak boleh guna Quran kat handphone, sebab nanti feeling dia lari , Tak sama-

i will go through this first step.

Allahuyusahhil (':


No comments:

Post a Comment