Wednesday, March 11, 2015

undoubted-

sometimes, akan ada tiba masa yang tetiba aku  rasa not good enough-
dan some other times, aku rasa macam i already did my very best.

hari ini, seorang aku telah diuji dengan perasaan yang entah apa apa T.T

dan aku rasa, ini adalah sesuatu yang juga menguji cinta aku pada Allah- and i have to fight to prove the word i said. cinta pada Allah, mesti lagi berganda ganda ganda lebihnya dari cinta pada seorang manusia yang belum tentu hari esoknya bagaimana-

dan, untuk kekasih hati-emak dan abah. 
if i love you this much, i have to promise you the best thing i can provide you- and aku akan cuba pegang pada kata-kata.

payahnya ada, tapi pasti di akhirnya ada sesuatu yang indah menanti.
itu yang aku genggam erat.

life is gamble- surely it was. And whatever it is, i have to learnt how to be the  flowers whose bloom beautifully inside and out, not for any hand to pick, but for the reason that " i have to be beautiful, so the garden will look beautiful"

dan aku sangat yakin. aku takkan dapat lelapkan mata malam ni. And this is not the first time i didn't sleep anyway.

dalam keluh kesah menahan perasan, mata tertancap pada lembaran suci di tangan, surah Al-Qasas ayat 67-70

Apa sahaja yang terjadi di atas dunia sementara ini segalanya adalah ketentuan Allah, dan aku sebagai hamba tiada hak untuk memilih. 

segala apa yang aku sorokkan rapat di dalam hati, atau apa yang aku zahirkan- segalanya Dia tahu, walau cuma lintasan barang sesaat di hati.

sungguh, Allah lah Tuhan yang berhak disembah, tiada tuhan selain Allah. Allahu (': 

Allah, 
setiap baris ayat yang sangat membuat aku terpesona. Betapa Allah berbicara dengan aku! Apakah selama ini aku terlalu buta sampai tidak tahu betapa Allah menanti untuk mendakap aku erat.

i don't care if i need to face the hardness and the test every second in my life, as long as i learnt something, so it's worth the pain. 

Allahuyusahhil- semoga thabat syahira! 




No comments:

Post a Comment