Saturday, October 24, 2015

plain jane~

i am a plain jane-

terkadang aku bangun pagi terlupa nak baca doa
solat subuh terkadang tanpa qabliyah 2 rakaat -

tengok cermin terlupa nak niat mintak Allah bagi cantik dan sempurna akhlak seperti sempurnanya wajah yang Dia anugerah-

pakai socks terlupa nak mulakan sebelah kanan-
jejak kaki ke luar rumah dah tak tahu mana niat dan doa-

i am a plain jane-

minum air kadang tegak macam tak sedar ada kerusi merayu suruh duduk
gelak tak payahla cakap berapa kali terlepas , padahal dah nampak ada kaum versus kat depan mata-

oh mengg seriously .

i have too much flaws, and still Allah pour His mercy all over.

Allah hantar terlalu ramai orang - orang yang baik di sekeliling aku. Sampaikan aku lemas dengan kasih sayang dan kebaikan mereka.

melting dengan hati-hati mereka, yang terlalu baik-

sedangkan, aku cuma plain jane. Yang masih kuis daus dengan hujung kaki-
moga Allah jaga orang-orang yang baik dan penuh kasih sayang ini,
dan mencampakkan rasa bahagia ke dalam hati mereka jua-

sepertimana Allah hantarkan bahagia kepada aku melalui mereka sebagai asbab. amin (:


No comments:

Post a Comment