Saturday, January 16, 2016

demikianlah aku

apa adanya aku
cuma ceritera kosong
yang berlagu
mengikut irama yang bermain

apa adanya aku
selalu bisu pada yang dibenci
tidak berbunyi
hingga perit hati menanggung

aku pada apa adanya aku
tidak istimewa

sedangkan yang dimahu tidak didapat
apatah lagi yang indah

masakan aku bisa dapat?

Allah, sungguh jikalau ditilik hati aku.
Aku sedar banyaknya dosa melebih pahala aku.

Namun Tuhan,
aku sedar diri ini
aku sudah serba cukup
namun syukur masih tidak pernah ada.

langkahan aku makin panjang
lantaran musafir aku di tempat orang

tidaklah mahu aku berlari
hingga lupa siapa diri

cukuplah Engkau Tuhan aku
yang tidak pernah dua bahkan selamanya Satu.

Allahumma anta rabbi, la ilahaillah anta.
3laika tawakkaltu wa anta rabbul 3rsyil karim-



No comments:

Post a Comment