Wednesday, January 13, 2016

sis, move on please.



ya Allah, its tuesday already! 

time, you sure flies too fast T.T
i got my one day break for the first time since 7th Disember 2015.

and, i feels awkward with nothing to do at home. 

thankyou incharge for giving me a break, kalau tak asyik kerja aja. Lepas malam naik petang, naik lagi pagi petang pagi petang sampai dah tak kenal jalan balik rumah.

tadi, masa scroll facebook mata aku tertancap lah pada satu gmbar wedding. Surely very pretty . Happy for her. Tapi sebenarnya aku happy sebab dulu sisturr ni aku anggap macam rival aku, haha. 
Sisturr ni minat kat crush zaman sekolah aku dulu. Time dolu dolu time tengah jatuh kerenggg habis cair semua aiskrim kalau nampak my favorite crush lalu, sambil gelek gelek bola kat kaki. MashaAllah indahnya ciptaan Allah, perfect ! hahaha. 

okay dah syahira, over sangat kau syahira -.-

aku back to the point,

masa scroll tu baca lah komen komen kat situ, dan tiba tiba tengok ada junior aku kat Shams dulu komen. Aku macam hairan sikit, sebab diorang bukan satu uni pun, and that sisturr yang aku friend tu , aku add dulu sebab dia crush dengan crush aku masa zaman sekolah dulu. Kiranya, tu time aku tak boleh nak move on lagi lagi la tu. Sekarang aku dah bertapak tapak ke hadapan dah. Aku dah tak main crush and whatever they called it. Tapi yang aku hairan, apesal junior aku  ni pun friend dengan dia? 

ah, curiousity really do kill me T.T

then, aku pun stalker satu demi satu.
selai demi selai.
semua social media la aku bukak.

pergh, i feels so like detective today.

and, after a few hours aku bazirkan dengan stalk satu demi satu, then i finally got myself some clues, and sad news for me, i think that junior is my ex-crushed girlfriend and so they looks like ubi kayu manis to each others, commented on others post and yada yada. I sad mengg. I see one of my seniors commented in one of his post, tag my juniors name. And i was like, why you didnt tag my name huh? hahaha. i'm so a failure with my feeling right now.

my heart really remukk to read that T.T tu la syahira, sapa suruh kau stalk rajin sangat .

ah tapi tak kisah sangat, sedih sikit ja. Aku dah move on, a long time ago .
just , his story come out today.
maybe this is the day for me to really leave him and really move on.

sobss.

move on lah sisturrrr.please.

to whoever outta there;
aku tulis ini untuk orang yang pernah kecewa dengan satu perasaan yang naturally dalam hati kita. Aku dah move on, tapi kesan dalam hati entah siapa saja yang tahu. Berbekas yang takkan hilang walau disental dengan apa pun. 

tidaklah dia yang kita nama kan sebagai crush itu wujudnya selalu, tidak. Cumanya, dia hadir bila ada benda yang berkait dengan dia mencuit.

aku menangis jugak dulu time sekolah bila crush aku habis form 5, hahaha. Stupidity idiotic past, really was. 

aku manusia biasa yang tak pernah sempurna. Dan, aku rasa aku banyak belajar dengan perasaan aku sendiri dan pengalaman aku. Aku takdelah pernah bercinta sakan bagai nak rak, tapi pernahlah aku jatuh hati pada satu makhluk versus yang sangat sempurna pada mata aku. 

sampai saat ni, bercerita pasal dia pun boleh buat aku tersenyum. Manisnya kenangan. hahaha.

tapi, disebabkan dia juga lah aku dah tak ada hati lagi untuk dikongsi. Bertahun tahun. dari zaman matrikulasi sampailah dah habis kolej. Sampai dah kerja pun, dan sampai dah tukar tempat baru pun, masih sama. Terkunci sudah segala perasaan. 

aku yakin dengan Allah dengan segala aturan Dia.

ada, maka ada lah.

kepada junior aku yang sebelah dorm dengan aku, aku happy kalau kau kekal dengan crush aku. Sebab aku tahu, kau perempuan yang baik-baik, terasa kerdil aku dengan kau. Moga kau lupa aku, so aku takkan dapat kad kahwin kau , and jangan jemput aku kat fb jugak. T.T

ah sad me talking right now, hahaha. 

tapi apa nak hairan, one side love is painful whatt- so bukan perkara luar biasa la tu.
dulu,aku nak confess tak ada kekuatan, cuma mampu berdoa yang baik baik sahaja.

and yet, until now aku minta yang baik baik saja untuk dia

ah cliche nya, ala ala cerita ayat ayat cinta ke apa ni? hahaha

syahira,
be happy in your own ways.
it's okay to have someone in your heart,
but still,
kemon lah syahira, baik tak payah ada dari ada.

kan?

and, aku seriously sounds like orang tengah putus chentaa hahaha. 
berat nanang lahai.

okaylah, selamat malam.
mimpi gula gula (:

I hold on tight to the smile you carved
Keep it safe in my heart
So I will not be left in despair
I played your voice in my head repeatedly
Your yell, your laughter, even your sigh
So there will be no reason to forget you
I framed every single picture of yours
Put them side by side, near the bed
Making me feel like you’re watching me
But there’s one thing I can never have
And that’s you
You left me with every little thing to remember you
But you never let me have you.  
credits: Afiq Shahril (:





No comments:

Post a Comment